Spring naar content

2 tips voor meer inzicht in uw onderneming

Technologische ontwikkelingen volgen elkaar in snel tempo op. Dit vraagt ook om real-time betrouwbare informatie waardoor u snel in kunt spelen op ontwikkelingen in de markt. Het is daarom van belang dat uw financiële administratie altijd “up-to-date” is.

 

Beveiliging en opslag van uw gegevens

De beveiliging en opslag van data speelt een steeds belangrijkere rol. U wilt niet meer het risico lopen bij een crash van uw server en/of computer, dat uw financiële gegevens kwijtraken. Het is daarom belangrijk uw administratie in de “Cloud” te voeren. Maar hoe en waar begin ik?
 

Tip 1: Krijg inzicht in uw financiële administratie

Onderstaande 8 topics zijn van belang om inzicht te krijgen in uw financiële administratie:

  • Aan de slag met een Cloud administratie.
  • Inkoopadministratie: het automatisch boeken van inkoopfacturen.
  • Verkoopadministratie: het opstellen van verkoopfacturen met software- en debiteuren beheer
  • Bankadministratie: het verrichten van crediteurbetalingen en automatisch verwerken van debiteurbetalingen.
  • Bijzondere posten: hoe verwerk je posten zoals afschrijvingen, loonjournaalposten, overlopende posten en rekening-courantverhoudingen optimaal?
  • Niet alleen financieel maar ook CRM moet op orde zijn.
  • Alles integreren: het koppelen van branchepakketten.
  • InZICHT krijg je met een Management dashboard.

 

Tip 2: Aan de slag met een Cloud administratie

Een optimaal ingerichte gedigitaliseerde administratie heeft veel voordelen. Onderstaand de meest belangrijke voordelen:

  • De administratie is altijd en overal toegankelijk.
  • Je kunt rechtstreeks vanuit de online administratie facturen aanmaken en naar de klant mailen.
  • Je kunt bonnetjes/facturen uploaden/mailen naar de administratie.
  • Er is een real-time koppeling met de bankrekening mogelijk.
  • Continuïteit van data is verzekerd; geen gedoe met back-ups wanneer een computer crasht.
  • Je hoeft geen gegevens uit te wisselen met de boekhouder of accountant, je werkt samen in hetzelfde systeem.
  • Ook wanneer je de boekhouding volledig uitbesteedt kun je altijd meekijken in de administratie.
  • Je kunt online data uitwisselen met de belastingdienst en andere aangifteprogramma’s.
  • Externe applicaties zijn vaak eenvoudig te koppelen.
  • Software updates worden automatisch verwerkt, je hoeft nooit handmatig updates te installeren of over te stappen op een nieuwe versie van de software.

 

Vragen over uw financiële administratie in de Cloud?

Bent u nieuwsgiering naar de voordelen die een Cloudapplicatie u kan brengen? Neem dan contact op met onze IT Adviseurs. Natuurlijk kunnen zij u ook meer vertellen over onze werkwijze.

Ook interessant

Gerelateerde berichten Berichten

Blijf op de hoogte dankzij de inzichten van onze specialisten. Lees nieuws en blogs over ‘dienst’ die nieuwe invalshoeken bieden op actuele onderwerpen.