diensten > IT advies & assurance > AFAS-implementatie & ondersteuning
AFAS-implementatie & ondersteuning:
Een vloeiende transitie van uw AFAS (proces)automatisering
Werkt u al met AFAS Profit of wilt u al uw bedrijfsprocessen stroomlijnen met één systeem? Wij helpen u graag verder in deze transitie van AFAS (proces)automatisering. Een ERP-implementatie is echter altijd complex en maatwerk. Werk daarom samen met onze ervaren adviseurs met diepgaande financiële kennis, een passie voor IT en door de wol geverfde procesanalisten.
Implementatie in vier stappen
ERP staat voor ‘Enterprise Resource Planning’. Dit beschrijft de taak van een bedrijf om alle beschikbare middelen zo efficiënt mogelijk in te zetten. Er zijn verschillende systemen beschikbaar, maar een ERP-implementatie is altijd maatwerk, waarbij wij uitgaan van vier heldere stappen:
- Het inrichten van de software
- Het overzetten van de oude data naar AFAS
- Het herinrichten en optimaliseren van uw bedrijfsprocessen
- Het trainen van uw medewerkers
Klanten aan het woord over onze AFAS-dienstverlening

Efficiënt en optimaal functioneel beheer
Wie met AFAS Profit wil gaan werken, loopt vaak tegen (grote en kleine) functionele punten aan. Om het maximale uit uw AFAS-omgeving te halen, is het verstandig om het functioneel beheer van de AFAS-omgeving geheel of gedeeltelijk uit te besteden. Beheer is namelijk een continu proces. Onze specialisten houden zich hier dagelijks mee bezig. Ze kennen alle ins en outs en ontzorgen u op professionele wijze. Hoever u daarin wilt gaan, is uiteraard aan u.
Optimalisatie van de AFAS-omgeving
Nadat uw AFAS-omgeving live is gegaan, wordt uw organisatie continu getriggerd om mee te gaan met de ontwikkelingen uit de markt en vanuit AFAS zelf. Uiteraard kunt u altijd rekenen op onze specialisten om uw behoeften en processen binnen de AFAS-inrichting te optimaliseren.
“Erg prettige samenwerking en korte lijnen hebben ervoor gezorgd dat we in een vrij korte tijd meters hebben kunnen maken! Zeker een aanrader voor de toekomst om de samenwerking te intensiveren.”
— Tim Montulet – Chief Operating Officer – Vivas
Zo werken we samen
In onderling overleg geven we het functioneel beheer op verschillende manieren vorm. In principe werken we met tijdblokken van 15 minuten tot maximaal 4 uur per vraagstuk. Vraagstukken kunnen gaan over:
- Gebruikersbeheer
- Functionaliteitenbeheer: opstellen van gebruikershandleidingen of uitvoeren van updates
- Behoeftemanagement: vertalen van informatiebehoeften naar passende functionaliteiten
- Wijzigingenbeheer: beheren en verwerken van wijzigingsverzoeken
Voor grotere vraagstukken werken we ook op projectbasis met u samen. Hiervoor maken we duidelijke afspraken vooraf over de uurtarieven of de totale investering.
Als u het functioneel beheer aan ons uitbesteedt, kan dit ook op basis van een contract voor een vast aantal uren per maand tegen een vooraf afgesproken gereduceerd uurtarief. Zo weet u precies waar u aan toe bent.
Meer weten of contact opnemen?


Bram Ewalts (MSc RA)
Terugbelformulier