
Koenen en Co Executive Search start het jaar voortvarend
27 januari 2023
Zijn uw algemene voorwaarden wel van toepassing?
6 februari 2023
Koenen en Co Executive Search start het jaar voortvarend
27 januari 2023
Zijn uw algemene voorwaarden wel van toepassing?
6 februari 2023Wij zijn er graag voor onze klanten, voordat zij ons nodig hebben en daarom zijn wij dan ook erg trots op de positieve ervaringen van onze klant Budé Holding BV.
Over Budé groep
Budé is in 1901 als familiebedrijf begonnen in Zuid-Limburg. Al ruim 120 jaar profiteren vakmensen en doe-het-zelvers van de vertrouwde service van Budé. Budé Holding BV is franchisenemer van Intergamma. Met twaalf van de veertien bouwmarkten in Zuid-Limburg zijn zij hier marktleider in de doe-het-zelfbranche.
In totaal worden er negen Gamma- en vier Karweibouwmarkten in Limburg en Brabant geëxploiteerd, plus GroenRijk Tuincentrum in Berg en Terblijt. Budé is daarmee werkgever van 500 enthousiaste medewerkers die dagelijks klaar staan voor hun klanten.
Meer informatie over Budé groep? Klik dan hier.
Samenwerking Koenen en Co en Budé Holding B.V.
Sinds 2018 verzorgen wij voor Budé groep de controle van de jaarrekeningen binnen de Budé groep. Daarnaast zijn wij op fiscaal gebied betrokken bij de aangiften vennootschapsbelasting en adviseren wij over de fiscale positie op het gebied van onder andere vennootschapsbelasting, loonheffing en btw. Wij zetten graag een stap extra en kijken daarmee ook naar de fiscale optimaliseringsmogelijkheden en ondersteunen de afdeling HR met de wensen en behoeften.
Sanne van Vark, Hoofd P&O, binnen Budé Holding BV deelt namens Budé graag hun ervaring met de dienstverlening van Koenen en Co:
“Koenen en Co ondersteunt Budé Holding BV op het gebied van verschillende facetten. Van oorsprong op het gebied van Accountancy.
Toen wij erachter kwamen dat Koenen en Co ook ondersteuning kan bieden bij bijvoorbeeld de salarisadministratie en AFAS-beheer, zijn wij in gesprek gegaan. Na een aantal gesprekken waarin de wensen en behoeften van ons als afdeling HR in kaart zijn gebracht, is er door Koenen en Co een nulmeting uitgevoerd. Naar aanleiding hiervan heeft Koenen en Co een adviesdocument geschreven waarin zij verschillende optimalisaties verder hebben uitgewerkt.
In dit adviesdocument kwam onder andere naar voren dat de behoefte voornamelijk lag in een stuk professionalisering van de automatisering van AFAS, maar dat daarnaast ook een stukje hulp bij het functioneel beheer van AFAS wenselijk was.
In de praktijk betekent dit concreet dat wij samen met ons vaste aanspreekpunt, Jannick Beijers, én het functioneel beheer team momenteel al een paar mooie optimalisaties in projectvorm hebben mogen realiseren. Hierdoor hebben wij als afdeling HR meer tijd gekregen om andere werkzaamheden op te pakken en zijn zaken nu beter gedocumenteerd.
Momenteel zijn wij bezig met de inrichting van het Werving & Selectie portaal. Ook hier wordt door Jannick en het team weer optimaal rekening gehouden met onze wensen en behoeften, wordt er proactief meegedacht vanuit Koenen en Co én is (bijna) niks te gek.
Naast dat het mooi is om meer uit AFAS te halen dan dat we al deden, is het ook fijn om terug te kunnen vallen op een vast aanspreekpunt bij inrichtingsvragen. Dit geeft nét dat stukje extra zekerheid. Wij maken sinds kort dan ook gebruik van het functioneel beheer van Koenen en Co, waarbij wij via een klantportal supportvragen kunnen inschieten die door Koenen en Co worden opgevolgd.
Wanneer wij een vraag stellen, wordt dit snel door Jannick of een andere collega uit het team opgepakt. Wij zijn dan ook erg tevreden met deze intensieve samenwerking en kijken uit naar de volgende projecten!”
Tevreden klanten zijn de drijvende kracht van een onderneming. Dat realiseren wij ons binnen Koenen en Co maar al te goed. Bovenstaande klantervaring bevestigd de zeer goede relatie met de directie en diverse afdelingen, zoals de financiële afdeling en afdeling HR.
Wij danken Budé groep voor het vertrouwen in Koenen en Co en haar medewerkers en kijken uit naar de voortzetting van onze langdurige samenwerking.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor úw onderneming?
Zit u vol met plannen of wilt u weten welke voordelen wij samen kunnen realiseren voor uw onderneming? Onze adviseurs beantwoorden graag al uw vragen of komen vrijblijvend bij u langs om de mogelijkheden te bespreken. Neem hiervoor contact op met Mark van Soest of Bram Ewalts.
Over Koenen en Co IT advies & Assurance
De kern van IT is dat het uw werk makkelijker, sneller en inzichtelijker maakt. Dat is echter niet eenvoudig. Onze adviseurs hebben diepgaande financiële kennis, zijn gek op IT en zijn door de wol geverfde procesanalisten. Bovendien zijn wij onafhankelijk in ons advies en staan úw wensen en behoeftes centraal. Omdat wij streven naar een lange termijn relatie staat kwaliteit bij ons op de eerste plaats.
Wilt u weten welke meerwaarde wij voor u kunnen leveren?
Bekijk dan onze website of neem contact met ons op.
Wij zijn er, voordat u ons nodig heeft.

Mark van Soest MSc
AFAS Consultant/Teamleider AFAS
E-mail: m.vansoest@koenenenco.nl
Telefoon: +31 (0)88 7747482