Iedereen heeft wel een to-do lijstje (op papier of in het hoofd)! De taken die het langste op dit lijstje staan, zijn vaak de minder leuke klussen. We zijn liever bezig met dingen die wij leuk vinden, die ons energie geven. Enfin, ik dan toch ;).

Ook herkenbaar wellicht is het feit dat we vaak een natuurlijke klik hebben met kleurgenoten, vaak begrijpen deze elkaar heel goed. Verkopers onderling hebben vaak een overeenkomst, een verkoper en administrateur in de regel wat minder. Maar juist deze laatste twee hebben elkaar ergens hard nodig!

Eerst begrijpen, dan begrepen worden

Hoe werkt dat nu bij jou of bij de mensen om je heen? Jezelf en de ander begrijpen helpt enorm in het bereiken van de gewenste doelen of zorgt ervoor dat er prettig kan worden samengewerkt. Om dit inzichtelijk te maken, gebruiken wij onder andere de drijfverenanalyse. De uitkomst van deze analyse is een grafiek met zeven kleuren. Je krijgt een beeld van de drijvende kleuren die energie geven, maar ook van de kleuren waar je kriebels van krijgt. Heel handig om te snappen, toch?

Wanneer een drijfverenscan?

De drijfverenscan helpt bij individuele ontwikkeltrajecten, maar ook bij het versterken van een (management)team. Want wie is nu het beste in het bepalen van de strategie? En wie zorgt er ook echt voor de realisatie van een idee? Het gaat om het versterken van de samenwerking. De drijfverenscan kan hierbij perfect helpen. Uiteraard is de adviseur degene die het verschil kan maken door het gereedschap goed te gebruiken. En ja, deze hebben wij ook in huis!

Nieuwsgierig geworden?

Wil je meer weten over de drijfverenanalyse? Wil je weten hoe deze tool kan bijdragen aan het voorkomen van problemen? Hoe deze tool SLIM ingezet kan worden? Neem dan contact op met Niels Jansen.

Webinar Ondernemersjournaal

Op donderdag 1 april organiseren wij het webinar ‘Ondernemersjournaal’ waarin belangrijke onderwerpen voor werkgevers besproken worden.

Schrijf je direct in!

 

We zijn er immers graag voordat je ons nodig hebt.

Deel in uw netwerk